Choose fontsize:
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
 
  W tej chwili nie ma nikogo na czacie
Strony: 1   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Medytacja śpiewu, zen śpiewu  (Przeczytany 2156 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Vortex7
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 332




Zobacz profil WWW Email
« : Grudzień 19, 2011, 02:23:35 »


Cytuj
Medytacja śpiewu oznacza utrzymywanie nieporuszonego umysłu i postrzeganie dźwięku własnego głosu. Postrzeganie swego głosu oznacza postrzeganie swego prawdziwego ja, prawdziwej natury. Wtedy Ty i ten dźwięk jesteście jednością, co oznacza, że Ty i cały wszechświat jesteście nierozdzielni. W ten sposób postrzeganie naszej prawdziwej natury oznacza postrzeganie uniwersalnej substancji.
Kiedy regularnie śpiewamy, wzrasta siła naszego centrum. Kiedy mamy mocne centrum, możemy panować nad naszymi uczuciami, uwarunkowaniami i sytuacją.
W naszych ośrodkach zen ludzie razem mieszkają i wspólnie praktykują. Na początku każdy przybywa z mocnymi opiniami, silnymi upodobaniami i niechęciami.. Dla wielu osób medytacja śpiewu wcale nie jest prosta. Pojawia się wiele myśli, niejasności, przyzwyczajeń i upodobań, wiele sprzecznych uczuć. Jednak kiedy wykonujemy medytację śpiewu poprawnie , wtedy postrzegamy dźwięk naszego głosu, a także inne głosy wokół nas i nasz umysł staje się jasny. W czystym umyśle nie ma upodobań i niechęci, tylko dźwięk głosu. ostatecznie uczymy się, że medytacja śpiewu nie jest po to, by przynieść nam osobistą przyjemność czy dobre samopoczucie, ale po to żeby uczynić nasz kierunek jasnym. Naszym kierunkiem jest stać się czystym i osiągnąć oświecenie po to, by uratować wszystkie istoty od cierpienia.
Tak więc kiedy śpiewasz, postrzegaj dźwięk swojego głosu: Ty i wszechświat już staliście się jednym, cierpienie znika, pojawia się prawdziwe szczęście. Nazywamy to nirwaną. Jeśli trwasz w stanie nirwany, twój umysł jest przejrzysty jak przestrzeń. Przejrzysty jak przestrzeń, to znaczy przejrzysty jak lustro. Pojawia się czerwień, jest czerwień. Pojawia się biel, jest biel. Ktoś jest szczęśliwy, ja jestem szczęśliwy. Ktoś jest smutny, ja jestem smutny. Ktoś jest głodny, daj mu jeść. Nazwą tego jest wielka miłość, wielkie współczucie, wielka droga bodhisattwy. Oznacza to także wielką mądrość. To właśnie jest medytacja śpiewu, zen śpiewu.
Postrzeganie dźwięku oznacza, że wszystko co słyszysz jest uniwersalnym dźwiękiem: śpiew ptaków, odgłos burzy, szczekanie psów - wszystko jest uniwersalnym dźwiękiem. Jeżeli nie masz umysłu, wszystko będzie postrzegane takim, jakie jest. Dlatego, jeżeli śpiewasz bez umysłu, twój śpiew także jest uniwersalnym dźwiękiem.
Jeśli masz "ja", wtedy to jest "mój"dźwięk. Ale kiedy utrzymujesz umysł przejrzysty jak przestrzeń, wtedy nawet szczekanie psa albo dźwięk samochodowego klaksonu spowoduje oświecenie. Bo w tym momencie ty i dźwięk stajecie się jednym. Kiedy ty i dźwięk stajecie się jednym, nie słyszysz dźwięku lecz stajesz się dźwiękiem.
Pewien sławny mistrz zen usłyszał tylko pianie koguta i osiągnął oświecenie. Inny mistrz zen zamiatał podwórze i kamień pchnięty miotłą uderzył głośno o kawałek bambusa - ten dźwięk wywołał oświecenie. On i dźwięk stali się jednym. Kwestia postrzegania dźwięku w praktyce zen jest naprawdę bardzo istotna. Każdy dźwięk może przynieść oświecenie. To, co jest istotne, to postrzegać dźwięk i stać się z nim jednym, bez separacji, bez tworzenia "ja" i dźwięk.
W momencie rzeczywistego postrzegania nie ma myśli, nie ma oddzielenia, jest tylko postrzeganie dźwięku. To bardzo istotny punkt nauczania. Tak więc podczas śpiewu postrzegaj Twój własny głos i głosy innych, po prostu postrzegaj dźwięk dzwonu czy moktaka i odetnij całe myślenie. Wtedy twój umysł mądrości będzie wzrastał, osiągniesz oświecenie i uratujesz wszystkie istoty.

Mistrz zen Seung Sahn - przedmowa do śpiewnika zen.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Poranna Pieśń Dzwonu


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=RN1jSN0oSWQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=RN1jSN0oSWQ</a>


Wieczorna Pieśń Dzwonu

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=D2CeN72p-v8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=D2CeN72p-v8</a>


Chwała Trzem Klejnotom

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=DFgf_Cqy6y4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=DFgf_Cqy6y4</a>


Sutra Serca


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=VYOyDntRjDY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=VYOyDntRjDY</a>


Sutra Serca (po polsku)

Maha Pradżnia Paramita Hridaja Sutra

Bodhisattwa Awalokiteśwara,
Praktykując głęboko Pradżnię Paramitę,
postrzega pustkę wszystkich pięciu skandh
i uwalnia się od wszelkiego cierpienia i niepokoju.

Siariputro, forma nie jst różna od pustki,
Pustka nie jest różna od formy.
To, co jest formą jest pustką,
a to cop jest pustką - formą.
To samo dotyczy odczuć, postrzeżeń, tendencji
i świadomości.

Siariputro, wszystkie dharmy są puste;
nie pojawiają się ani nie znikają,
nie są skalane ani czyste,
nie zwiększają się ani nie zmniejszają.

Dlatego w pustce nie ma formy,
odczuć postrzeżeń, tendencji i świadomości.

Nie ma oczu, uszu, nosa, języka, ciała ani umysłu.
Nie ma barw, dźwięków, zapachów,smaków, dotyku
ani przedmiotów umysłu.
Nie ma sfery wzroku
i dalej aż do sfery świadomości umysłu.
Nie ma niewiedzy ani kresu niewiedzy
i dalej aż do starości i śmieci,
nie ma też kresu starości i śmierci.
Nie ma cierpienia, jego przyczyny,
jego unicestwienia i ścieżki.
Nie ma poznania ani osiągania,
ani niczego do osiągnięcia.

Dlatego dla bodhisattwy
zagłębionego w Pradżni Paramicie
umysł nie jest przeszkodą.
Gdy nie ma przeszkód,
żaden lęk nie istnieje.
Przekraczając wszystkie błędne poglądy,
przebywa on w nirwanie.

Wszyscy buddowie trzech czasów
polegają na Pradżni Paramicie
i osiągają Annutara Samjak Sambodhi.

Dlatego wiedz, że Pradżnia Paramita
jest wielką transcendentną mantrą,
wielką jaśniejącą mantrą,
najwyższą mantrą,
niezrównaną mantrą,
chroniącą przed wszelkim cierpieniem,
prawdziwą i bez błędu.

Dlatego głoś mantrę Pradżni Paramity,
głoś mantrę która brzmi:

Gate gate paragate parasamgate bodhi svaha.
Gate gate paragate parasamgate bodhi svaha.
Gate gate paragate parasamgate bodhi svaha.


Wielka Dharani

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fTVFBsggr3U" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fTVFBsggr3U</a>


Sutra Tysiąca Oczu i Rąk

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=EQwaezASnm8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=EQwaezASnm8</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 02:47:56 wysłane przez Vortex7 » Zapisane

Vortex7
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 332




Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #1 : Grudzień 19, 2011, 02:26:34 »


Kwan Seum Bosal

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0qfE-mogilU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=0qfE-mogilU</a>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozwolę sobie też dokleić clip video jaki zamieścił Acidizer69 na forum DI.

Piękne zdjęcia i wiązanka trzech sutr w wspaniałym wykonaniu mnicha Semina:
00:00 Sutra Tysiąca Oczu i Rąk
14:55 Sutra Serca
17:36 Hwaeomgyeong Yakchange (nie jest mi znana polska nazwa tej sutry)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=i3WjsDQZ7mM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=i3WjsDQZ7mM</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 15:39:08 wysłane przez Vortex7 » Zapisane

Strony: 1   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS