Choose fontsize:
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
 
  W tej chwili nie ma nikogo na czacie
Strony: 1 2 3 4 »   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawa dot. odpowiedzialności za składane obietnice wyborcze  (Przeczytany 12243 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1698


4357533

swietageometria.info swietageometria Leszko2012
Zobacz profil WWW Email
« : Marzec 23, 2012, 23:16:50 »


Projekt ustawy dotyczącej odpowiedzialności za składane obietnice wyborcze
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fmGbhDbQwE8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fmGbhDbQwE8</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2012, 15:54:59 wysłane przez Leszek » Zapisane

Michał-Anioł
między niebem a piekłem
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1338


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym



Michał Anioł
Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : Marzec 24, 2012, 09:18:48 »


Dziecinada tak to w przedszkolu można sobie historyjki opowiadać, zbijanie kapitału na ogłupiałych i niedouczonych ludziach zmęczonych tą cała zakłamaną polityką , taka mowa trawa udająca coś czym nie jest ,do projektu ustawy to "to jest tak bliskie jak wypracowanie  ucznia 2 klasy szkoły podstawowej.Są mechanizmy które dają możliwość zmian, ale nie przez takie pitu pitu. Widzę że już wszyscy szukają jelonków od czarnej roboty każdy chce być liderem wskazującym drogę tylko ubrudzić rączek niema komu .


Obywatelska inicjatywa ustawodawcza – jeden z elementów demokracji bezpośredniej (obok m.in. weta ludowego czy referendum) umożliwiający ściśle określonej przez prawo grupie obywateli, posiadających pełnię praw wyborczych wystąpić z inicjatywą ustawodawczą. Obowiązuje m.in. w Polsce, gdzie prawo takie przysługuje grupie min. 100 tys. obywateli[1].

Proces legislacyjny w Polsce (proces tworzenia prawa) – sposób uchwalania ustaw, określony ściśle przez Konstytucję i regulamin Sejmu.
Pierwszy etap procesu legislacyjnego rozpoczyna się od wniesienia inicjatywy ustawodawczej, czyli projektu ustawy zgłaszanego przez uprawnione do tego organy, instytucje i grupy: prezydenta, Radę Ministrów, Senat, co najmniej 15 posłów, komisję sejmową (niezależnie od liczebności) lub co najmniej 100 tysięcy obywateli.
Prezydium Sejmu przesyła projekt ustawy do odpowiedniej komisji.
Komisja sejmowa przesyła sprawozdanie, w którym oceniany jest projekt ustawy, pod plenarne obrady Sejmu.
Następnie przedstawiony projekt ustawy rozpatrywany jest w trzech czytaniach (z wyjątkiem projektów ustaw pilnych, które rozpatrywane są w dwóch), podczas których projekt ustawy może zostać uchwalony. W przypadku, gdy projekt ustawy zostaje odrzucony w obu czytaniach, nie wraca już pod obrady Sejmu.
Pierwsze czytanie przeprowadza się na posiedzeniu właściwej przedmiotowo komisji sejmowej, z wyjątkiem projektów ustaw dotyczących m.in. konstytucji, praw i wolności obywatelskich, prawa wyborczego, ustaw budżetowych i podatkowych pociągających za sobą istotne skutki finansowe, organów państwa i samorządu terytorialnego, których czytanie odbywa się na plenarnym posiedzeniu sejmu.
Po dyskusji i wprowadzeniu poprawek przez komisję, następuje drugie czytanie. Obejmuje ono przedstawienie Sejmowi sprawozdania Komisji o projekcie ustawy, debatę oraz zgłaszanie poprawek i wniosków.
Podczas trzeciego czytania, komisja przedstawia (jeżeli projekt nie został przez Sejm skierowany ponownie do Komisji) dodatkowe sprawozdania, poprawki i wnioski, po których odbywa się głosowanie.
Ustawę uchwaloną przez Sejm rozpatruje następnie Senat, który może wnieść do niej poprawki, przyjąć bez zmian lub odrzucić w całości. Jeżeli Senat w ciągu 30 dni (20 dla ustawy budżetowej i 14 dla ustawy w trybie pilnym) nie podejmuje stosownej uchwały, ustawę uznaje się za przyjętą.
Jeśli Senat odrzuci ustawę lub zaproponuje w niej poprawki, Sejm może ich nie przyjąć bezwzględną większością głosów przy obecności połowy ustawowej liczby posłów lub je zaakceptować. Jeśli zostaną zaakceptowane proces legislacyjny ulega powtórzeniu.
Kolejnym etapem jest przedstawienie uchwalonej ustawy do podpisu prezydenta RP, który w ciągu 21 dni zarządza jej ogłoszenie w Dzienniku Ustaw RP.
Prezydentowi przysługują jednak dodatkowe kompetencje. Może on przed podpisaniem ustawy wystąpić do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem w sprawie jej zgodności z konstytucją (jeżeli jest zgodna musi ją podpisać). Jeżeli ustawa jest niezgodna odmawia jej podpisania. Gdy niezgodne są tylko jej części, prezydent podpisuje ją z pominięciem przepisów uznanych za niezgodne z Konstytucją albo zwraca Sejmowi w celu ich poprawy.
Prezydent może też odmówić podpisania ustawy (weto) i z umotywowanym wnioskiem w ciągu miesiąca przekazać ją do Sejmu w celu ponownego rozpatrzenia.
Jeśli Sejm większością 3/5 głosów przy obecności połowy ustawowej liczby posłów ponownie uchwali ustawę, prezydent ma obowiązek podpisać ją w ciągu 7 dni, po czym Prezes Rady Ministrów zarządza jej publikację w Dzienniku Ustaw.
Publikacja w Dzienniku Ustaw RP oznacza wejście ustawy w życie, chyba że w treści ustawy zapisano inny termin rozpoczęcia jej obowiązywania.

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2012, 09:31:03 wysłane przez Michał-Anioł » Zapisane

Wierzę w sens eksploracji i poznawania życia, kolekcjonowania wrażeń, wiedzy i doświadczeń. Tylko otwarty i swobodny umysł jest w stanie zrozumieć świat!

www.imaginarium.org.pl
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1698


4357533

swietageometria.info swietageometria Leszko2012
Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Marzec 24, 2012, 13:21:38 »


Dziecinada tak to w przedszkolu można sobie historyjki opowiadać,

zbijanie kapitału na ogłupiałych i niedouczonych ludziach zmęczonych tą cała zakłamaną polityką ,

taka mowa trawa udająca coś czym nie jest ,

do projektu ustawy to "to jest tak bliskie jak wypracowanie  ucznia 2 klasy szkoły podstawowej.

Są mechanizmy które dają możliwość zmian, ale nie przez takie pitu pitu. Widzę że już wszyscy szukają jelonków od czarnej roboty każdy chce być liderem wskazującym drogę tylko ubrudzić rączek niema komu .

Mechanizmy czy odpowiednie procedury zgłaszania projektów ustaw oczywiście istnieją, co nie znaczy, że działają efektywnie. Stąd nagłaśnianie takich pomysłów jest pożądane, a poza tym daje dobry przykład innym.

Marszałek Kopacz kilkakrotnie mówiła, że wiele obywatelskich projektów ustaw leży w sejmowych szufladach i że ona ma zamiar je odkurzyć...
Good luck!

Nagłaśnianie projektów w mediach daje możliwość budowania dla nich społecznego zaplecza... tym bardziej jak robią to ludzie spoza kręgów partyjnych. Inicjatywy partyjne postrzegane są przez większość ludzi jako cyniczne gry. Nie widzę powodu, aby przenosić tę optykę na inicjatywę Pawła.

Zanim się uruchomi procedury, trzeba mieć projekt. Paweł napisał, więc coś zaczął. Teraz można projekt udoskonalić i zastanowić się nad optymalnym trybem jego wprowadzenia, co samo w sobie jest sztuką.

Nie wiem jakie cechy projektu sprawiają, że stawiasz go na równi z wypracowaniem ucznia 2 klasy szkoły podstawowej.
Cóż... masz zatem duże pole do popisu - zgłoszenia konstruktywnych uwag do poszczególnych paragrafów, jak i całego projektu.

Przypisywanie Pawłowi intencji "zbijanie kapitału na ogłupiałych i niedouczonych ludziach zmęczonych tą cała zakłamaną polityką".... jest po prostu nie fair.

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2012, 13:31:37 wysłane przez Leszek » Zapisane

Radosław
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 227




Zobacz profil Email
« Odpowiedz #3 : Marzec 24, 2012, 14:30:29 »


Dziecinada tak to w przedszkolu można sobie historyjki opowiadać, zbijanie kapitału na ogłupiałych i niedouczonych ludziach zmęczonych tą cała zakłamaną polityką , taka mowa trawa udająca coś czym nie jest ,do projektu ustawy to "to jest tak bliskie jak wypracowanie  ucznia 2 klasy szkoły podstawowej.Są mechanizmy które dają możliwość zmian, ale nie przez takie pitu pitu. Widzę że już wszyscy szukają jelonków od czarnej roboty każdy chce być liderem wskazującym drogę tylko ubrudzić rączek niema komu .

Z całym szacunkiem Michale, ale może wypowiedziałbyś się bardziej rzeczowo?
Widzisz jakieś błędy merytoryczne w projekcie?
Jeśli masz coś do dodania pisz śmiało tutaj - Paweł obecny na tym forum jako "konserwa" pewnie chetnie z Tobą porozmawia.
Pomijam Twe zupełnie wg mnie nietrafione zarzuty pod adresem jego osoby - jestem jednak niezmiernie ciekaw jakie znasz mechanizmy dające możliwość wprowadzenia konkretnych zmian zamiast "takiego pitu pitu"?
Podziel sie wiedzą, a nie jak niektórzy ach Ty... :)

pozdrawiam

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

Zapisane
Michał-Anioł
między niebem a piekłem
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1338


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym



Michał Anioł
Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : Marzec 24, 2012, 14:37:57 »


Sam napisałeś Leszku że inicjatyw obywatelskich  mają w sejmie całą szufladę.
 Zagórski ma ambicje polityczne i się z tym nie kryje , zaplecze jakieś tam ma teraz je poszerza o politykę. Cech projektu nie znam bo go nie umieściłeś a tych kilka zdań w materiale powyżej przypomina mi  właśnie takie wypracowanie, idei jest wiele ale sposobów  ich wprowadzenia  nie widzę w tych materiałach wcale a bez tego widzę to tak jak napisałem wyżej, wiesz dobrze że w sposób poprawny politycznie  takich reform do polityki się nie wprowadzi z powodów oczywistych ,dla mnie jest to tylko sposób na zrobienie sobie dobrego PR wiedząc że tak naprawdę nic się nie zrobi oprócz szumu  medialnego w okół własnej osoby .





l

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

Zapisane

Wierzę w sens eksploracji i poznawania życia, kolekcjonowania wrażeń, wiedzy i doświadczeń. Tylko otwarty i swobodny umysł jest w stanie zrozumieć świat!

www.imaginarium.org.pl
Michał-Anioł
między niebem a piekłem
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1338


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym



Michał Anioł
Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : Marzec 24, 2012, 14:45:59 »


Drogi Radosławie sposobem jest działanie  a nie prezentacje swoich ideologii i przemyśleń w necie, wskazania sposobu ich wprowadzenia w życie, konkrety, a nie pobożne życzenia.Takich manifestów jest pełen internet tylko co z tego ?

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2012, 14:47:37 wysłane przez Michał-Anioł » Zapisane

Wierzę w sens eksploracji i poznawania życia, kolekcjonowania wrażeń, wiedzy i doświadczeń. Tylko otwarty i swobodny umysł jest w stanie zrozumieć świat!

www.imaginarium.org.pl
Igmana (ptak)
Aktywny użytkownik
***
Płeć: Kobieta
Wiadomości: 97




Zobacz profil Email
« Odpowiedz #6 : Marzec 24, 2012, 15:43:03 »


Wspaniała inicjatywa Pawła. Pomysł bezwzględnie należy rozwinąć i wprowadzić w życie. Mam nadzieję, że projekt ustawy zostanie odpowiednio dopracowany, znajdzie szerokie poparcie społeczne i będzie wdrożony. Dość szafowania pustymi obietnicami, manienia wyborców. Jak zostało powiedziane, czas wziąć odpowiedzialność za słowo. A na społeczeństwie (wyborcach) spoczywa obowiązek (a nie tylko przywilej) egzekucji owej odpowiedzialności od nie całkiem odpowiedzialnych polityków. To jest nasza windykacja wierzytelności z tytułu świadomie składanych obietnic. Nasze poparcie w wyborach zależy przecież od programu przedwyborczego. Gdy ten później jest jawnie łamany i zaprzepaszczany, mamy prawo rozliczyć oraz cofnąć swój mandat.
Czy to uzdrowi sytuację? Na pewno jest to jeden z kroków ku poprawie. Ku budowaniu nowego porządku, diametralnie różnego od proponowanego przez elity. Jesteśmy częścią systemu i mamy moc by go zmieniać. Najgorsza jest bierność i niewiara we własne siły.
Projekt ustawy, to nie żadne pitu, pitu tylko konkret. Wspieram go swoją energią, bo dostrzegam jego etyczną i użyteczną dla ogółu wartość. Czas na prawne zrównoważenie interesów polityków i grup społecznych. Czas na sprawiedliwość. Lecz by się ona zadziała, trzeba naszego działania. 

 super

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1698


4357533

swietageometria.info swietageometria Leszko2012
Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #7 : Marzec 24, 2012, 15:58:36 »


@Michał, materiał nie był o mechanizmach, tylko o projekcie... Nie wszystko naraz.
Pisałem o szufladzie Kopacz i dodałem parę innych zdań.
Dobra, taki sposób pisania powoduje, że rozmowy schodzą na boczne tory...

Wrzucam tekst projektu ustawy.

Cytat: konserwa
Cytuj
 USTAWA
z dnia ____________________ r.
o odpowiedzialności przedstawicieli za złożone obietnice wyborcze


zastrzeżenie główne:uchwalenie ustawy wymaga zmiany Konstytucji RP poprzez wykreślenieart.105 ustęp 1 : Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za swoją działalność wchodzącą w zakres sprawowania mandatu poselskiego ani w czasie jego trwania, ani po jego wygaśnięciu. Za taką działalność poseł odpowiada wyłącznie przed Sejmem, a w przypadku naruszenia praw osób trzecich może być pociągnięty do odpowiedzialności sądowej tylko za zgodą Sejmu.


Rozdział 1
Przepisy ogólne


Art. 1. Ustawa reguluje zasady i zakres odpowiedzialności przedstawicieli wybranych w toku wyborów powszechnych na szczeblu krajowym oraz lokalnym za realizację złożonych obietnic wyborczych.

Art. 2. Przepisy Ustawy stosuje się do przedstawicieli, którzy uzyskali mandatposła do Parlamentu Europejskiego 1, posła na Sejm RP, senatora RP, członka Rady Gminy, Miasta i Dzielnicy, członka Rady Powiatu, członka Sejmiku Wojewódzkiego, a także Prezydenta RP, prezydentów miast, burmistrzów i sołtysów gmin  – „Przedstawiciele”.
Art. 3. Przepisy Ustawy stosuje się odpowiednio w zakresie w niej określonym do partii politycznych, stowarzyszeń i innych organizacji społecznych, których przedstawiciel lub przedstawiciele uzyskali mandat, o którym mowa w art.2 powyżej .
Art. 4. Przedstawiciel, a także wspierające w kampanii wyborczej Przedstawiciela organizacje wymienione w art.3, na zasadach wskazanych w Ustawie ponoszą odpowiedzialność za złożone obietnice w toku kampanii wyborczej. Granice odpowiedzialności Przedstawiciela i wskazanych organizacji  wyznaczają akty najwyższej staranności dokonywanie w toku pełnienia mandatu, które zmierzać powinny do realizacji złożonych obietnic wyborczych.
Art. 5. Niniejsza Ustawa określa relacje pomiędzy Przedstawicielem, a wyborcą jako specyficzny rodzaj umowy społecznej o cywilnoprawnym charakterze łączącym przedstawiciela i wyborców poprzez:
1)    złożone i zarejestrowane w trybie Ustawy obietnice wyborcze,
2)    najwyższe akty staranności Przedstawiciela zmierzające bezpośrednio do zrealizowania złożonych obietnic wyborczych,
3)    stan majątkowy oraz stan psychiczny oraz emocjonalny wyborcy związany z realizacją złożonych obietnic wyborczych przez Przedstawiciela.

Rozdział 2
Centralny Rejestr Obietnic Wyborczych

Art. 6. 1.Tworzy się Centralny Rejestr Obietnic Wyborczych (CROW).
2. CROW działa jako wydzielona jednostka organizacyjna przy Państwowej Komisji Wyborczej na podstawie regulaminu przyjętego uchwałą Państwowej Komisji Wyborczej2.
3. CROW tworzy oraz zarządza swoją odrębną platformą internetową ze zgłoszonymi obietnicami na trzy miesiące przed wyborami lokalnymi oraz krajowymi oraz w tym okresie publikuje raz na 7 dni Publikator Obietnic Wyborczych.
4. Rejestracja obietnicy obejmuję co najmniej jej treść (nie więcej jak 100 słów w jednej obietnicy) oraz miejsce złożenia rozumiane także jako adres witryny internetowej - jeśli jest możliwa identyfikacja osobowa administratora tego medium.

Art. 7. 1. Obietnice wyborcze zgłasza się w CROW, najpóźniej do 48 godzin przed terminem wyborów, w formie pisemnej lub poprzez wysłanie pocztą elektroniczną na adres wskazany na platformie internetowej CROW.
2. Każdy obywatel RP bez względu na płeć, wiek czy jakiekolwiek inne ograniczenia ma prawo do zgłoszenia do rejestracji w CROW złożonej obietnicy wyborczej z podaniem źródła pochodzenia obietnicy.
3. CROW odrzuca wniosek rejestracji obietnicy złożony przez osobę posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych wyłącznie w sytuacji braku jakiegokolwiek dowodu umożliwiającego weryfikację okoliczności faktycznej w postaci złożonej obietnicy.
4. CROW odrzuca wniosek rejestracji obietnicy złożony przez inną osobę, jeśli do wniosku nie został dołączony dowód złożenia obietnicy w prasie, radiu i telewizji, w tym także w internetowych mediach jeśli jest możliwa identyfikacja osobowa administratora tego medium.
5. Odwołanie od odrzucenia wniosku przysługuje wyłącznie osobie wskazanej w art.7 ust.3 powyżej i jest rozpatrywane w trybie protestu wyborczego3.

Art. 8. Przez obietnicę wyborczą rozumie się złożone podczas kampanii wyborczej oświadczenie o konkretnej treści przez kandydata w wyborach i/lub partie polityczną/organizacje społeczną. Można żądać zamieszczenia obietnicy w CROW wyłącznie w dosłownym brzmieniu złożonym przez osobę i/lub popierającą go partię/organizację społeczną.

Art. 9.  Kandydatowi startującemu w wyborach oraz partii politycznej/organizacji społecznej przysługuje prawo zgłoszenia do CROW sprzeciwu odnośnie zarejestrowanej obietnicy. Treść sprzeciwu powinna być ograniczona do oświadczenia:
1)    nie złożyłem/am/złożyliśmy takiej obietnicy lub
2)     wycofuję/wycofujemy złożoną obietnicę.
Art. 10.1.Sprzeciw złożony prawidłowo publikuje się razem z zarejestrowaną obietnicą, której dotyczy wraz z podaniem podmiotu składającego sprzeciw.
Art.10.2.Sprzeciw składa się na piśmie w terminie 7 dni od rejestracji nie później jak 24 godziny przed rozpoczęciem wyborów. Sprzeciw złożony z uchybieniem terminu CROW odrzuca odmawiając jego publikacji. Odwołanie od tej decyzji jest rozpatrywane w trybie protestu wyborczego4.
Rozdział 3
Odpowiedzialność

        Art.11.Odpowiedzialność wynikającą z niniejszej Ustawy za niedotrzymanie obietnicy wyborczej ponosi Przedstawiciel oraz stowarzyszenie, partia polityczna/organizacja społeczna, która bądź złożyła taką obietnicę bądź popierała przedstawiciela, który złożył obietnicę w wyborach. Odpowiedzialność Przedstawiciela oraz partii politycznej/organizacji społecznej może być solidarna. Skuteczne zgłoszenie sprzeciwu w trybie przewidzianym Ustawą, wyłącza odpowiedzialność cywilnoprawną Przedstawiciela wynikającą z Ustawy.
      
Rozdział 4
Szkoda wyborcza oraz krzywda wyborcza



            Art.12.1Szkoda wyborcza obejmuje uszczerbek w majątku oraz w sferze praw i obowiązków  poszkodowanego obywatela RP, powstały w wyniku niedotrzymania przez Przedstawiciela obietnicy wyborczej.
            Art.12.2 Stopień przyczynienia poszkodowanego do rozmiaru szkody jest brany pod uwagę w miarkowaniu odpowiedzialności Przedstawiciela, przy czym okoliczność iż złożona obietnica jest w oczywisty sposób niemożliwa do realizacji czy też mało prawdopodobna nie stanowi okoliczności miarkującej odpowiedzialność Przedstawiciela z uwagi jego na obowiązek dochowania aktów najwyższej staranności przy składaniu i dołożeniu wysiłków w celu realizacji obietnic wyborczych.
            Art.13. Krzywda wyborcza obejmuje uszczerbek na zdrowiu, w tym uzasadnione okolicznościami sprawy poczucie okłamania (krzywda moralna), pokrzywdzonego obywatela RP w wyniku niedotrzymania przez Przedstawiciela obietnicy wyborczej.
            Art.14.1.Odpowiedzialność odszkodowawcza  wynikająca z Ustawy jest nieograniczona.
            Art.14.2 . Odpowiedzialność z tytułu zadośćuczynienia za spowodowaną krzywdę wyborczą jest ograniczona do wysokości otrzymanych przez Przedstawiciela środków publicznych w czasie od dnia złożenia obietnicy do czasu zakończenia wykonywania mandatu Przedstawiciela.
            Art.14.3. Stosownie do okoliczności sprawy, zadośćuczynienie może obejmować obowiązek zapłaty kwoty pieniężnej także na rzecz wskazanej organizacji społecznej.

          
                                                          Przepisy końcowe

            Art.15.1.Powództwa oparte na przepisach Ustawy wytacza się przed rzeczowo właściwy sąd powszechny miejscowo właściwy według miejsca zamieszkania Przedstawiciela lub siedziby organu z którym związane jest wykonywanie mandatu Przedstawiciela.

            Art.15.2. W uzasadnionych przypadkach, gdy uczestnictwo w sporach sądowych wytoczonych na podstawie przepisów Ustawy, w istotny sposób zakłócałoby Przedstawicielowi wykonywanie obowiązków związanych z mandatem wyborczym, Przedstawiciel może żądać ustanowienia obrońcy/pełnomocnik procesowego z urzędu na koszt Skarbu Państwa.


            Art.16. Ustawa wchodzi w życie z dniem_______________________________________



przypisy:
1 wymaga analizy pod kątem zgodności z przepisami UE
2 wydaje się to być najtańsze i najłatwiejsze do wdrożenia
3 wymaga zmiany/uzupełnienia rozdz.10 Ustawy Kodeks wyborczy
4 jw.

 

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2012, 16:09:34 wysłane przez Leszek » Zapisane

Michał-Anioł
między niebem a piekłem
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1338


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym



Michał Anioł
Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : Marzec 25, 2012, 09:55:13 »


Leszku w tym kraju ordynacji wyborczej nie można zmienić bo jest w brew interesom tzw klasy politycznej  to jaka jest szansa na wprowadzenie Takich zmian?
Równie dobrze mogli byśmy chcieć powrotu do PRL-u

Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on MagnoliaShare this topic on TwitterShare this topic on Google buzz 

Zapisane

Wierzę w sens eksploracji i poznawania życia, kolekcjonowania wrażeń, wiedzy i doświadczeń. Tylko otwarty i swobodny umysł jest w stanie zrozumieć świat!

www.imaginarium.org.pl
Strony: 1 2 3 4 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS