logo
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: 2.0 Od Makro do Mikro, Jednolite Pole [FILM]  (Przeczytany 15180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline .

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 611
    • Zobacz profil
Odp: 2.0 Od Makro do Mikro, Jednolite Pole [FILM]
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2010, 12:52:55 »
konserwa napisał:

Powoli odbiegamy od tematu, ale sprawa jest megapoważna - dzieci;
my tu sobie hobbistycznie filozofujemy, rozwijamy się itd., a w tym czasie nasze dzieci doświadczają logiki lewopółkulowego świata;
mówię, to jako ojciec, którego jedno z dzieciaków jest prawopółkulowe....
ten problem zmusił mnie do szerszego spojrzenia na system edukacji i wnioski są po prostu powalające; to jest system gwałtu na ludzkiej psychice - duszy...
w dodatku z tej głupiej szkoły dzieci wracają do rodzin, w których świat jest odbierany z lewopółkulowej telewizji - czyli totalny matrix;

przekazanie tej wiedzy dzieciom to jest wielka sprawa ???  jak je nauczyć, że mogą wyczarować sobie swój świat, skoro ich rodzice mają z tym problem?

Offline .

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 611
    • Zobacz profil
Odp: 2.0 Od Makro do Mikro, Jednolite Pole [FILM]
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 20, 2010, 12:53:13 »

Xellos napisał:

Jedną z opcji jest zainteresowanie dziecka światem muzyki. Od małego jest to łatwe. Bo praktycznie wszystkim idzie dziecko zainteresować. To od nas wiele zależy. Granie samemu na jakimś instrumencie jest już jakimś preludium rozwoju prawej półkuli. Im bardziej się rozwinie za młodu, tym łatwiej w późniejszym okresie załapać inne rzeczy prawej półkuli. Gorzej jak od małego nie używamy prawie wcale prawej.

Offline .

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 611
    • Zobacz profil
Odp: 2.0 Od Makro do Mikro, Jednolite Pole [FILM]
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2010, 12:53:34 »

east napisał:

Zwróćcie uwagę na to, że sami podlegaliśmy intensywnemu  "praniu mózgów" przez lata nauki w szkole i nie zaszkodziło nam to na tyle, żeby nie móc sie rozwijać. Mój syn, lat 12, nie lubi szkoły. Ten atawistyczny sprzeciw wobec oficjalnej edukacji towarzyszy chyba każdemu dziecku i jest to,  jak już wiemy, najbardziej naturalna reakcja obronna organizmu. Niestety jest to rzeczywistość, z którą każdy człowiek musi sobie poradzić samodzielnie. Ja swojemu dziecku staram się tłumaczyć, że każda książkowa wiedza posiada dużo głębsze znaczenie i zależy od tego, jak się ją w sobie przetwarza. Kiedy w szkole na religii Pani każe napisać dzieciom jak rozumieją i czym jest dla nich chrzest, to nie zawsze trzeba pisać tak, jak się czuje, ale zawsze czuć to, co chce się napisać. Wówczas nawet książkowa regułka nabiera sensu , tego "drugiego dna". Prawdziwą wiedzę można wyczytać nawet z instrukcji obsługi odkurzacza jeśli "ma się uszy do słuchania i oczy do patrzenia" .

Offline Michał-Anioł

  • między niebem a piekłem
  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1338
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym
    • Zobacz profil
    • Imaginarium
Odp: 2.0 Od Makro do Mikro, Jednolite Pole [FILM]
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 08, 2011, 15:08:55 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=6mb8Q6cOGkk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=6mb8Q6cOGkk</a>



Pierwsze  kilkadziesiąt  sekund filmu w kontekście tej informacji: http://forum.swietageometria.info/index.php/topic,347.36.html
(właściwie cały o tym mówi )
Cytuj
Przestrzeń jest zwykle postrzegana jako nieskończenie podzielna. Jeśli wybierzemy dwa dowolne punkty w przestrzeni, to możemy wyznaczyć pomiędzy nimi połowę odległości. Tymczasem dwóch naukowców z UCLA (Uniwersytet Kalifornijski w Los Angeles) zauważyło, że podzielenie przestrzeni na nieciągłe fragmenty, podobne do szachownicy, wyjaśnia pewne właściwości elektronów.
Profesor Chris Regan i student Matthew Mecklenburg pracowali nad tranzystorami z grafenu gdy stwierdzili, że potraktowanie przestrzeni jak szachownicy wyjaśnia, w jaki sposób elektrony mogą otrzymywać spin.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2011, 17:24:56 wysłana przez Michał-Anioł »
Wierzę w sens eksploracji i poznawania życia, kolekcjonowania wrażeń, wiedzy i doświadczeń. Tylko otwarty i swobodny umysł jest w stanie zrozumieć świat!
www.imaginarium.org.pl